A legnagyobb tévhit az ingatlanosokról!

Rengetegszer merül fel a kérdés, hogy érdemes-e, kell e ingatlanost felfogadni, vagy jobban járunk ha magunk vesszük kézbe a dolgokat.  Ahhoz tudnám hasonlítani, a folyamatot, mint amikor a fürdőszoba burkolását magunk akarjuk megcsinálni. Megnézünk egy-két videót, elolvassuk a csemperagasztó leírását, és frissen szerzet szakképesitésünkel belevágunk. Általában sikerül is a feladat, néhol csálén állnak majd a lapok, elmegy vele háromszor annyi idő, párszor elrohanunk a barkács áruházba, és persze rengeteg a felmerülő bosszúság. Pont ez a helyzet akkor is ha ingatlant akarunk értékesíteni.  Általános tévhit, hogy az ingatlanos „csak” fotóz, és „felrakja a netre” aztán várja a sült galambot. De akkor miből is áll az ingatlanos munkája? Tekintsük át, miért is kapjuk azt a bizonyos sikerdíjat:

1. Időt takarít meg Önnek

Ha kapós az ingatlana, naponta akár több órájába is kerülhet az érdeklődők tájékoztatása személyesen vagy telefonon. Akár több tucatnyian is megnézhetik a lakását, mire megérkezik a valódi, komoly vevő. Ha kevés az ideje, ésszerűnek tűnik az ingatlanos megbízása, aki leveszi válláról a sok-sok felesleges tárgyalás nyűgét, rengeteg időt takarítva meg Önnek.

2. Segít a reális ár kialakításában

Bármilyen áruról van szó, az tudja megfelelően megítélni a piaci értékét, aki tisztában van az adott áru keresletével. Ha Önnek kevés tapasztalata van ezen a téren, érdemes egy ingatlanközvetítő széles körű piacismeretére hagyatkozni. Ő az, aki össze tudja egyeztetni az Ön igényeit a piaci lehetőségekkel.

3. Profi szöveget ír és kiemeli a hirdetést

Ha bizonytalan íráskészségében, vagy szeretné szakemberre bízni ingatlana előnyeinek pontos megfogalmazását, bízza a hirdetést egy rutinos közvetítőre. Az ingatlanos a profi szövegezés mellett több hirdetési honlapon, kiemelve tudja megjelentetni a hirdetését.

4. Előnyös fotókat és alaprajzot készít

Az ingatlanhirdetés hasonlít a társkereső hirdetésre: előnyös, bizalomkeltő fotók nélkül szinte semmit sem ér. Az ingatlanközvetítőnek gyakorlott szeme van a lakás vonzó részleteinek felismerésére és lefényképezésére.

A profi szöveg és a vonzó képek mellett megkérheti arra is, hogy készítse el a lakás vázlatos alaprajzát, ami hatalmas előnyt jelent a hirdetések között.

5. Ön helyett tárgyal, érvel, alkuszik

Ha a meghirdetett lakásban lakik, talán ésszerűbbnek tűnhet, ha Ön mutatja meg a lakást az érdeklődőknek, azonban ebben az esetben önnek kell alkudoznia minden egyes érdeklődővel. A befektetők érzik, hogy ki az akinek esetleg sürgős az eladás, és ennek függvényében tesznek ajánlatot. Ugyanakkor eladói részről az ember szívesebben enged egy szimpatikus vevőjelöltnek. Az ingatlanos ilyen téren szenvtelen, és határozottan képviseli megbízója érdekeit. De ha máshol él, amúgy is sokkal kényelmesebb mást “ugráltatnia” maga helyett. Bízza egy meggyőzésben, tárgyalásban, alkudozásban tapasztalt szakemberre a lakás bemutatását és az első körös tárgyalásokat, amikben rendszerint úgyis ugyanazt kell elmondani.

6. Beszerzi az energiatanúsítványt

Ingatlanok eladásakor 2012 óta kötelező az energetikai tanúsítvány beszerzése. Bízza ezt is a közvetítőre, hiszen egyre több az ingatlanos, aki maga is tanúsító, vagy partneri kapcsolatban áll energiatanúsítókkal.

7. Fizeti a hirdetés díját

Ha saját maga adja el az ingatlanát, előre kell fizetnie a hirdetésért. Az ingatlanos viszont megelőlegezi a hirdetés költségét, széles körben hirdet, és tudja, hogy hol érdemes hirdetni. Az ingatlanosok többségének van egy fix keresői listája, így alapból van egy potenciális vásárlói kör a birtokában. A közvetítői díj csak a sikeres eladás után jár, így a hirdetés költségeit az ingatlanos előlegezi meg.

8. Segít a szerződés aláírásában

Ha kell, a jó ingatlanközvetítő hozzáértő, felkészült és megfelelő jogosultsággal rendelkező ügyvédet ajánl Önnek. Ha szükséges, szakértő ellensúlyként képviseli az Ön érdekeit a vevő ügyvédjével szemben.

9.  Az igazán jó ingatlanos az adásvétel aláírása után is segít az esetlegesen felmerülő tennivalók szakszerű precíz elvégzésében

Ilyenek pl. az átadás átvétel lebonyolítása, vagy akár a közművek átírása. Ezek fontos folyamatok, és a szakember jelenléte sok utólagos kellemetlenséget, félreértést előzhet meg.

Ez egy kis ízelítő. mi mindenből áll a munkánk, egy egyszerű adásvétel során, de nyílván mondanom se kell, a megbízások jelentős részében felbukkannak csavarok, nem várt tényezők. Nem mindig egyszerű úgy össze hangolni a folyamatot, hogy a vevő, és az eladó érdekei is érvényesüljenek, és win-win helyzet alakuljon ki. De nekünk ez a hívatásunk, és mindig erre törekszünk J

Ha szeretné eladni ingatlanát, vagy álmai otthonát keresi, hívjon bátran, és írodánk segít önnek a megoldásban!

 

Karda Gábor